Hoi Allemaal,
Ik ben Marinda, bij mij is na aanhoudende klachten sinds September 2009 in Nover 2009 de ziekte van Raynaud geconstateerd. Ik ben nog steeds in de fase van het accepteren. Ik heb dus nooit klachten aan mijn handen gehad en de klachten zijn zomaar opeens begonnen. Heel frustrerend want mijn werk kan ik niet meer doen (typiste). Heb een tijd Ascal en Nifedipine geslikt maar dat mocht niet baten. Nu ben ik afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Egypte en had hele goed hoop dat het daar beter zou gaan. In tegendeel....de klachten ging van het ene uiterste naar het andere.....ze zwollen op en het leek wel of ik overal ontstekingen kreeg. Na een week trok dat weg en begonnen mijn oude klachten weer.
Ik weet echt niet meer wat te doen ik heb er zo veel pijn aan. De aanvallen komen bij mij wel 30 tot 40 keer per dag voor bij het minste geringste gebeurd het weer.
Heeft iemand de operatie ondergaan of overwogen???
Ook krijg ik mega pijn in mijn muis van mijn duimen dus daarvoor ga ik nog een second opinion volgende week woensdag....
Het is nu echt te gek voor woorden,ik kan niet eens meer normaal functioneren want niets helpt handschoenen niet medicijnen niet een warm land niet en ik ben nu wel een beetje ten einde raad eigelijk en heb er moiete mee om er mee te leren leven...
sorry voor mijn geklaag

maar het is fijn om lotgenoten te hebben gevonden