Hallo iedereen,
Sinds juni zijn de eerste verschijnselen van dermatomyositis opgekomen. Na een lastige periode van stress ( ook emotionele stress , hersenbloeding bij vader ) begon ik de rode plekken onder mijn ogen te krijgen tot die tijdens de zomer mijn volledige gezicht heeft bedekt. In de zomer denkt men eerst aan een beetje verband van de zon en van op reis te gaan, maar na eerst enkele keren op bezoek te gaan naar de Dermatoloog, kon hij van buiten af niets doen en gaf hij de raad om eens intern te gaan kijken. Vanaf Oktober begon ik dus ook spierpijn te krijgen en krachtverlies. Mijn spiermassa is gewoon gehalveerd ( daar gaan mijn opgebouwde fitnessuren

)
Het is zeer frustrerend om jeniet meer normaal te kunnen aankleden.
Nu ben ik reeds al in het ziekenhuis beland en ben ik onder cortisone behandeling
Om te beginnen 64g Medrol + 50g Immuran en ook nog wat preventieve medicatie om te maag te beschermen en botafkalking tegen te gaan.
Ik moet wel zeggen dat de roodheid in mijn gezicht toch aan het minderen is en spierpijn heb ik ook niet meer. Alleen wel geen spierkracht, maar daar zal ik geduld moeten voor hebben totdat de spieren terug kracht kunnen opbouwen.
Nu reeds 2 weken bezig met behandeling.
Heb wel last van volgende zaken/bijwerkingen :
- Hartklopping
- Zweten
- Opgefokt gevoel
- Veel urineren
- veel honger
- energieloos / slap voelen
Onderzoeken ondergaan :
Huidpunctie
EGM test
PET scan
Binnenkort nog een Colonoscopie test voor de zekerheid.
Ik ben nog maar 31 jaar en dit is wel nog jong om dit te krijgen, maar ja, ik zit ermee en moet er terug vanaf geraken. Hopelijk zal dit lukken.
Het gaat rustig maar zeker wel de goede kant op , toch met het gelaat. Dus nog eventjes geduld.
Groeten iedereen
Bart