Re: polymyositis
Gepost door:
Annet (IP gelogd)
Datum: 25 April 2008 20:09
hallo,
ik heb vorig jaar augustus te horen gekregen dat ik systematische sclerodermie heb en polymiositis (wat veel voorkomt bij sclerodermie.) Ik heb nu allerlei onderzoeken gehad, mijn longen zijn aangestast,( een geluk bij een ongeluk, ze kwamen er ook achter dat ik al enkele malen een hartaanval heb gehad, dit is nu opgelost met het plaatsen van een Stent, dit gaat gelukkig nu goed) voor de rest zijn het vooral mijn handen die erg zeer doen, met een ergpijnlijke zweer aan mijn vinger, die er nu haast een half jaar zit, ze willen nu dit operatief gaan verwijderen, zodat mijn vinger hopenlijk geneest.
Door de myositis doet mijn rechter arm erg veel pijn,ik heb hiervoor vorige week een prednison boost gehad, paar uren aan het infuus gelegen. Ik heb 1 dag geen pijn gehad en het heeft een klein effect gehad op mijn bloedwaardes. Ik ben nu 2dagen bezig met prednison in tabletvorm en Imuran, wat is jullie ervaring hiermee?
Wat ik vooral zou willen weten, hoe gaan jullie met al die onzekerheid om, de onmacht die je voelt omdat je datgene niet meer kan doen wat je zo graag wil, ik heb 18jaar in de verzorging gezeten, werkte tot afgelopen januari nog elke week 36 uur, op een groep met verstandelijk gehandicapten, ik ben nu al blij als ik een stofzuiger door het huis kan halen. Mijn Arbo arts gaf bij mij al aan dat ik mijn eigen werk wel kan vergeten, mijn reumatoloog wilde dit nog niet echt zeggen omdat hij zag dat ik zo graag mijn beroep zou willen uitoefenen.
Ik stop nu, het word een heel verhaal, even van je afschrijven lukt niet in een paar regels...