Re: syndroom van Tietze
Gepost door:
wonderland (IP gelogd)
Datum: 11 March 2010 21:44
Hallo Lotgenoten,
Sinds een jaar of 7 ben ik bekend met hyperventilatie deze aanvallen kwamen heel af en toe opzetten en gingen daarna ook weer weg, inmiddels is mijn leven sinds januari nogal veranderd, het begon met een nierbekontsteking waarbij ik ontzettend veel pijn in me rug had en heel erg moe was, de ontsteking verdween maar daarvoor kreeg ik pijnlijke steken in m'n linkerborst en pijn tussen m'n schouderbladen, benauwd, duizelig continu moe.
elke week naar de huisatrs en zij kwam met het verhaal van chronische hyperventilatie en angstaanvallen en daardoor het syndroom van tietze.
na mijn idee heb ik geen last meer van hyperventiltaie en geen angst, maar hou die ontzettende steken links en die zitten echt aan de linkerkant van me borst en onder me borst, benauwd gevoel brok in me keel en soms ook aan de rechterkant steken.
vanochtend in het ziekenhuis geweest voor een echo van het hart om andere rare dingen uittesluiten maar alleen die echo maken deed me al zeer op de ribben, ik slik diclofinac, mijn vraag is eigenlijk na dit lange verhaal wat vele van jullie zullen herkennen of tietze uberhaupt aan te tonen is, zelf zou ik graag willen dat er foto's gemaakt worden of een scan omdat ik nog steeds de angst heb dat het misschien iets anders is longen of zenuwen? verder werk ik momenteel niet meer omdat de inspanningen te veel zijn, probeer zoveel mogelijk te doen maar ben zo snel uitgeput en dan krijg ik ontzettende steken op me borst en rug tussen de schouderbladen waar ik eigenlijk naar op zoek ben is herkenning en geruststelling omdat ik het allemaal erg raar vindt en angstig en ik niet meer weet wat ik nou moet doen en waar ik om moet vragen.
sterkte allemaal