[Lupus] [Sclerodermie] [Sjögren-syndroom] [Poly-en Dermatomyositis] [Vasculitis] [MCTD]

CIB Forum - Algemeen  

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 12345Volgende
Huidige pagina: 1 van 5
syndroom van Tietze
Gepost door: Anneke (IP gelogd)
Datum: 16 February 2007 06:43

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest met de volgende klachten:in de nacht, ontzettende pijn in de hartstreek uitstralend tussen de schouderbladen en hals/keelgebied, ik kon zelf het bed niet uit vanwege de pijn, mijn man gaf me 2 paracetamol en na een uur zakte de pijn af, dit heb ik vaker gehad en de huisarts doet verder geen onderzoeken, alleen palpatie van de ribben en borstbeen, hartklachten door dichtslibben van de vaten zit bij mij in de familie!

Re: syndroom van Tietze
Gepost door: Bea (IP gelogd)
Datum: 16 February 2007 10:15

Beste Anneke,

Zou je dan niet beter een internist of cardioloog raadplegen?

Beterschap
Bea

Gepost door: ssylvia (IP gelogd)
Datum: 16 February 2007 10:50

Hoi Anneke,

Vervelend voor je, ik weet hoe pijnlijk het is en hoe angstig je jezelf voelt als je dit voor de eerste keer meemaakt. Ikzelf dacht de eerste keer dat ik daadwerkelijk iets van een hartaanval ofzo had.

De werkelijke pijn komt van de aanhechtingen van de pezen en spieren die op het borstbeen vastzitten en om je longen en naar je schouders toelopen. Deze aanhechtingen zijn(door wat voor oorzaak dan ook) ontstoken en geven bij iedere in- en uitademing een heftige pijn op de borst met uitstraling naar de arm en schouders.

Helaas kreeg ik (ook deze keer)te horen dat dit een chronische aandoening is en dat je er eigenlijk mee moet leren leven. Wel is het zo dat ik de ontsteking voel opkomen en dan alvast een spierverslapper(ibruprofen 800Mg of Diclofenic 100Mg)inneem zodat ik in ieder geval een beetje kan slapen. Bij mij geeft het wel verlichting als ik hoog op mijn rug ga liggen met mijn linkerarm boven mijn hoofd.