Hoi ssylvia,
erg bedankt voor je reactie!
Ik heb idd ook pijnstillers geslikt (paracetamol en ibuprofen wat onstekingsremmend is) maar het verlicht de pijn bij mij niet..
Ik heb de klachten nog steeds..maar ik heb al wat onderzoeken laten doen voor mn hart, want daar ben ik het meest bang voor dat het daar aan ligt, zo voelt het ook trouwens, maar gelukkig blijkt alles prima te zijn

Toch twijfel ik soms een beetje, maar daardoor krijg ik ook meer spanning. Ik heb nu, dat ik niet alleen durf te zijn, dit omdat ik de laatste weken vaak paniek/angst aanvallen krijg..Dan begint mn hart uit het niets ineens te bonken en denk ik dat ik door mn benen ga zakken..De reden dat ik ook zo bang ben voor deze klachten is omdat ze zó erg wijzen op erge dingen..maar dat hoeft dus helemaal niet! alhoewel..stress kan op den duur ook niet zo goed voor je zijn..
Ik zit al 3 maanden met deze angst dat er wat aan de hand is, dat ik daar op een gegeven moment alleen maar aan kan denken en het nergens anders over kan hebben..dat sluipt er gewoon in..Ik ben van nature vrolijk en spontaan, en toch is het mij overkomen. Zo ben ik dus in een vicieuze cirkel geraakt..Gelukkig heb ik veel lieve mensen om mij heen die mij erdoorheen helpen, en waarbij ik mn verhaal kwijt kan. En zij steunen mij heel erg. Daar ben ik ze erg dankbaar voor, want dat helpt al heel wat! Het kost hun natuurlijk ook veel energie en geduld om al dat gezeur van mij aan te moeten horen..

Maar zij zijn gelukkig wat nuchterder en houden mij met beiden benen op de grond..en dát moet je dan ook écht hebben..Zij denken dat het allemaal door stress komt.
Ik dacht eerst dat ik geen stress had, maar als je er serieus bij stil staat dan kan dat best zijn van een aantal gebeurtenissen van een paar maanden geleden die nú ineens de kop op steken..waarvan je dacht dat je er allang overheen was en er niet meer echt over nadenkt, maar onbewust wel dus..
Ik probeer nu elke dag wat ademhalingsoefeningen te doen, de drukkende pijn links bij mn borstbeen blijft, maar heel wat andere klachten zijn wel verminderd..
Ik moet het gewoon even wat tijd gunnen en gewoon op mn lichaam, én de uitslagen van de onderzoeken die ik gedaan heb, vertrouwen!..
Die drukkende pijn zou dus goed Tietze kunnen zijn..of althans "Costochronditis" (ofzoiets). Want bij mij zie je aan de buitenkant niets, het is niet rood of opgezwollen, en dat heb je bij Tietze weer wel.. Als je erop drukt doet het ook niet echt pijn, maar sommige delen zijn wél weer gevoelig..Ik heb het op mn borstrib zeg maar, dus die onder mn linkerborst..Dat is precies boven je hart..echt een hele enge plek, vandaar dat ik er af en toe naar van werd als ik daarbij te veel aan dacht..

Daar zit namelijk ook een drukkende pijn. Die ik constant voel, dus niet alleen als ik erop druk. Als ik erop druk moet ik de pijn dan ook echt opzoeken. Hebben meerdere mensen het daar ook op die plek? Dat zou ik graag willen weten!
Verder doet het met diep inademen soms best wel pijn, en trekt het soms door tot tussen mn schouderbladen. Maarja, zolang het allemaal geen kwaad kan, ben ik allang gelukkig

Maar ik hoop wel dat het snel overgaat
Liefs, angelina