Hallo,
Ik ben een meisje van zestien, ongeveer drie jaar geleden hebben ze bij mij vastgesteld dat ik een maagbreuk had die waarschijnlijk aangeboren was. Door die maagbreuk had ik constant last van reflux en dus was ik ook vaak misselijk of had ik het gevoel vol te zijn, dat gevoel had ik heel vaak en ik kon dus nooit veel eten. Een tijdje voor de onderzoeken had ik plotseling ongelooflijk veel last van een pijn die ik niet kon beschrijven, maar die was er steeds na dat ik iets gegeten had.. het was vreselijk.. Na een gastroscopie zagen ze dat ik al een tweede graads ontsteking had aan de overgang van slokdarm naar maag. Mijn maag werdt ook helemaal niet afgesloten van mijn slokdarm (maagbreuk dus). Ze hebben mij twee jaar pillen laten slikken in de hoop dat de ontsteking weg zou gaan.. en dat deed het ook, gedeeltelijk. Ik kon namelijk niet stoppen met het nemen van Nexiam en mothillium voor elke maaltijd. Dan hebben ze besloten me vorig jaar te opereren. Nu staan er zes kleine streepjes op mijn buik, ik kon in het begin maar heel weinig eten, maar nu eet ik weer veel normaler voor mijn leeftijd en kan ik ook weer alles eten. Wat voor mij een wonder is na die twee jaar lijden, ik kon namelijk bijna niets meer eten. Ik raad het dus iedereen aan die een maagbreuk heeft, laat je opereren als het niet lukt met medicatie! en stress niet te veel
Groetjes