Re: vaginale jeuk( blaaspijn)
Gepost door:
Juultje (IP gelogd)
Datum: 08 August 2010 15:20
Hallo Mandy en Gerda,
I hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
In maart heb ik voor het laatst gereageerd op dit forum. Ik zou dan in april een tvt-o bandje laten plaatsten tegen incontinentie.
Nou de operatie viel heel erg mee de napijn ook. maar helaas plaste ik mijn blaas niet leeg en ook al hield ik vol dat het hetzelfde voelde als dat ik gewend was, ik moest en zou gaan katheteriseren.Ja,zij hebben ook hun normen wat dat aangaat,natuurlijk. ook omdat ik meedoe aan een portretstdie operaite versus bekkenbodemterapie, had men bewijs dat ik mijn blaas wel leeg kan plassen. Ja niet zo gek als je met een volle blaas moet komen;na een autorit van een half uur en nog een half uur in de wachtkamer zitten heb je het niet meer en ja toen plaste ik mijn blaas leeg en het was wel een liter.
mar goed, katheteriseren is niet moeilijk en vol vertrouwen ging ik naar huis, na 6 weken heeft niemand meer klachten, zei men.Er werden me ook twee therorieën uitgelegd, de gynaecoloog zei na iedere plasbeurt en de consulente zei dat het aantal mililiter dat je katheteriseerd bepaald hoevaak je dat moet doen. dus 100 ml.is 1 keer per dag katheteriseren.Ik volgde het eerste advies op en na twee dagen had ik al een gigantische infectie, niet gek met Sjögren vind ik zelf.
ik had trouwens 2 weken ervoor iedere dag synapause creme moeten gebruiken(ik kan niet tegen capsules)om alles eerder te laten herstellen.
na de eerste kuur, die niet hielp, volgde een tweede,die hielp ook niet,pas na dire weken slikken kwam men erachter dat de bacterie resistent was en ik ondertussen maar katheteriseren.ik voelde me op een gegeven moment zo beroerd en had zoveel pijn dat de huisarts ging overleggen met de gyn.kreeg meteen een ander medicijn al voor dat de resistentie bekend was en die sloeg in 3 dagen aan, he,he. Bij de nacontrole was ik uit mezelf zo slim geweest om een plas en drinkdagboek bij te houden en toen zei de gyn. dat ik maar eens moest stoppen met katheteriseren, dat het misschien wel bij mij hoort dat er urine achterblijft. he,he,eindelijk iemand die luistert.inmiddels 7weken verder.Eindelijk werd alles normaal. wat heerlijk zeg dat je niet bij ieder niesje stil hoeft te staan(deed ik wel nog steeds,wat wil je na 30 jaar).ook de vakantie was heerlijk,ik kon gewoon trappen aflopen en over rotsen klauteren zonder angst. maar het plassen zelf blijft zoals het was, dat ik dagen heel slecht kan plassen en pijn heb en dagen heel goed en veel moet plassen.Ik gebruik al jaren amitryptiline.ben ik wel blij mee,ook voor het slapen. Voor de operatie was ik begonnen met Solidago forte van dr. Vogel te slikken voor een betere urine uitscheiding en vochthuishouding.
nu,na een week slecht plassen, ben ik er weer mee begonnen en echt het gaat weer als normaal geen pijn en aandrang meer.
Dat is dus eigenlijk de reden voor mijn schrijven,misschien is het voor jullie ook iets om te proberen.Tegen blaaspijn,aandrang en verbetering van de nierfunctie. de apotheek bestelt het steeds voor me.Zelf gebruik ik tabletten,in druppels zit alcohol daar kan ik niet tegen.
Ik wens jullie sterkte en echt tegen stressincontinentie kun je iedereen zo'n operatie aanbevelen.
groetjes Juultje.