[Lupus] [Sclerodermie] [Sjögren-syndroom] [Poly-en Dermatomyositis] [Vasculitis] [MCTD]

CIB Forum - Algemeen  

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige1234567891011
Huidige pagina: 11 van 11
Re: vaginale jeuk
Gepost door: mandy (IP gelogd)
Datum: 22 July 2010 12:25

Hallo beste mensen,

Alles goed met jullie?

Ik ga er as zondag 4 weken vandoor naar z-frankrijk, zoonlief is 15 jaar en wilde eigenlijk niet meer mee op vakantie, maar ja 15 jaar en alleen thuis dat kan toch niet!
Als ik terugkom ben ik weer van de partij op dit forum.

Fijne vakantie!
gr.mandy

P.s. Hopelijk houden al de "kwaaltjes zich een beetje rustig in de vakantie"

Gepost door: charlot (IP gelogd)
Datum: 30 July 2010 04:31

heej allemaal!

Ik ben charlot en ik ben 18 jaar en ik heb al last van vaginale jeuk vanaf men 13de ofzo, van voor ik seksueel actief was of men maandstonden had..
Ik ben al 4 keer naar de huisdokter geweest daarvoor, maar ze zegt altijd hetzelfde, candidas of schimmelinfectie.
En ze schrijft me steeds hetzelfde voor, Gyno-Dactarin.
Ik heb eens zoveel jeuk gehad dat alles open lag, bloedde en maar bleef jeuken. Ik kon zelf niet meer zitten, alles deed pijn.
De zalf die ze me gaf voor de wondjes hielp wel maar de jeuk bleef.. Het stopt soms, maar komt steeds terug.
Als ik niet krab, staan men schaamlippen niet rood of opgezwollen wat wel meestal voorkomt bij candidas.
Over laatst heb ik gelezen dat candidas ook chronisch kan zijn en dat daar geen behandeling voor is.
Weet er iemand of je dan de jeuk wel kan doen minderen door een zalfje?
Geen enkele zalf heeft tot nu toe effect gehad en ik word er echt soms gek van.. Zoals nu kan ik totaal niet slapen door de jeuk..

Alvast bedankt

groetjes charlot

Re: vaginale jeuk( blaaspijn)
Gepost door: Juultje (IP gelogd)
Datum: 08 August 2010 15:20

Hallo Mandy en Gerda,
I hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
In maart heb ik voor het laatst gereageerd op dit forum. Ik zou dan in april een tvt-o bandje laten plaatsten tegen incontinentie.
Nou de operatie viel heel erg mee de napijn ook. maar helaas plaste ik mijn blaas niet leeg en ook al hield ik vol dat het hetzelfde voelde als dat ik gewend was, ik moest en zou gaan katheteriseren.Ja,zij hebben ook hun normen wat dat aangaat,natuurlijk. ook omdat ik meedoe aan een portretstdie operaite versus bekkenbodemterapie, had men bewijs dat ik mijn blaas wel leeg kan plassen. Ja niet zo gek als je met een volle blaas moet komen;na een autorit van een half uur en nog een half uur in de wachtkamer zitten heb je het niet meer en ja toen plaste ik mijn blaas leeg en het was wel een liter.
mar goed, katheteriseren is niet moeilijk en vol vertrouwen ging ik naar huis, na 6 weken heeft niemand meer klachten, zei men.Er werden me ook twee therorieën uitgelegd, de gynaecoloog zei na iedere plasbeurt en de consulente zei dat het aantal mililiter dat je katheteriseerd bepaald hoevaak je dat moet doen. dus 100 ml.is 1 keer per dag katheteriseren.Ik volgde het eerste advies op en na twee dagen had ik al een gigantische infectie, niet gek met Sjögren vind ik zelf.
ik had trouwens 2 weken ervoor iedere dag synapause creme moeten gebruiken(ik kan niet tegen capsules)om alles eerder te laten herstellen.
na de eerste kuur, die niet hielp, volgde een tweede,die hielp ook niet,pas na dire weken slikken kwam men erachter dat de bacterie resistent was en ik ondertussen maar katheteriseren.ik voelde me op een gegeven moment zo beroerd en had zoveel pijn dat de huisarts ging overleggen met de gyn.kreeg meteen een ander medicijn al voor dat de resistentie bekend was en die sloeg in 3 dagen aan, he,he. Bij de nacontrole was ik uit mezelf zo slim geweest om een plas en drinkdagboek bij te houden en toen zei de gyn. dat ik maar eens moest stoppen met katheteriseren, dat het misschien wel bij mij hoort dat er urine achterblijft. he,he,eindelijk iemand die luistert.inmiddels 7weken verder.Eindelijk werd alles normaal. wat heerlijk zeg dat je niet bij ieder niesje stil hoeft te staan(deed ik wel nog steeds,wat wil je na 30 jaar).ook de vakantie was heerlijk,ik kon gewoon trappen aflopen en over rotsen klauteren zonder angst. maar het plassen zelf blijft zoals het was, dat ik dagen heel slecht kan plassen en pijn heb en dagen heel goed en veel moet plassen.Ik gebruik al jaren amitryptiline.ben ik wel blij mee,ook voor het slapen. Voor de operatie was ik begonnen met Solidago forte van dr. Vogel te slikken voor een betere urine uitscheiding en vochthuishouding.
nu,na een week slecht plassen, ben ik er weer mee begonnen en echt het gaat weer als normaal geen pijn en aandrang meer.
Dat is dus eigenlijk de reden voor mijn schrijven,misschien is het voor jullie ook iets om te proberen.Tegen blaaspijn,aandrang en verbetering van de nierfunctie. de apotheek bestelt het steeds voor me.Zelf gebruik ik tabletten,in druppels zit alcohol daar kan ik niet tegen.
Ik wens jullie sterkte en echt tegen stressincontinentie kun je iedereen zo'n operatie aanbevelen.
groetjes Juultje.

Gepost door: gerda (IP gelogd)
Datum: 11 August 2010 10:49

Hallo Juultje ,

Wat een verhaal zeg! Ben wel blij voor je dat het nu weer wat beter gaat!

Amitriptoline heb ik ook geslikt ,had er weinig baat bij.
Maar de solidago forte van dr vogel ,krijg je die vergoed van je verzekering? Ik heb geen stressincontinentie,maar mijn blaaswand is aangetast door de sjogren,moet vaak plassen maar ben niet incontinent.

Dus ik heb ic.

Ben ff 2weken niet hier,ga ff uitwaaien aan zee.

Gr Gerda.

Gepost door: juultje (IP gelogd)
Datum: 11 August 2010 17:51

ey6dnHoi gerda,
Was het fijn aan zee?
je krijgt soldago forte niet vergoed voor zover ik weet. je zou het kunnen uitproberen en als het goed werkt dan kun je via je reumatoloog of uroloog een coulance regeling proberen te krijgen; zij schrijven dan een brief voor de zorgverzekeraar. Dat is bij mij met mijn mondgel ook jaren gelukt.
sterkte en succes.
Juultje

Datum: 25 August 2010 14:56

Hallo Juultje en Gerda,

De vakantie zit er weer op. Altijd fijn zo'n tijdje er tussenuit!
Heb wel een bijholtenontsteking gekregen tijdens de vakantie, de laatste week een antibiotica kuur moeten slikken, dat was wel een minpuntje in de vakantie! Maar goed wij zijn wel wat gewend.
Juultje, wat een operatie zeg, wel helemaal goed dat het uiteindelijk goed is gekomen, houden zo!
Gebruik jij de amytr.tegelijkertijd met de soldago forte. En is dit midddel ook verkrijgbaar in een homeopatische natuurwinkel?
Zelf heb ik veel last van aandrang dus misschien ook wel het proberen waard.

Nou, Fijn dat het goed gaat met je na de napijn en toestanden na die operatie en Gerda heb jij een leuke vakantie gehad, waar ben je geweest (uitwaaien zal wel ergens aan zee zijn, lekker he)

Gr. Mandy

Datum: 25 August 2010 20:35

Hallo Mandy,
Dat is echt jammer, zo'n bijholteontsteking beinvloed toch je humeur, alles aan je hoofd is irritant, vind je niet?
Ik ben echt zo blij met de operatie,heerlijk,ik heb zelfs van de week een stukje gerend, gewoon om te voelen hoe dat ook alweer was. Vroeger deed ik veel aan hardlopen.
Ik slik al jaren amytr.vanwege zenuwpijnen in mijn gezicht, het helpt ook wel voor mijn slaapproblemen en 's nachts niet meer eruit was ook heerlijk. Nu twijfel ik soms of het nog wel goed is, want 's morgens kan ik nog niet zo goed uitplassen, dat moet echt in 2 keer.( de gyn. vond dat bij de controle geen bezwaar,als ik maar geen klachten heb)Ik slik het dus eigenlijk niet voor blaasproblemen,Ik lees op het Sjögrenform dat steeds meer mensen zich prettig voelen bij dit medicijn. Een beetje antidepressiva, de laagste dosis, doet toch wel wat met me. 1 nov. kan ik met vervroegd pensioen, misschien dat ik er dan maar eens mee moet stoppen, hoewel het nooit verslavend wordt, zoals andere med.
Dus antwoord op je vraag: ik slik het beide, eigenlijk niet bij stilgestaan dat de amy.ook voor mijn blaas werkt. Ik bestel het bij de apotheek, het grappige is dat het dus nu ook in mijn dossier bij de huisarts staat, heb ik gezien.Het is voor een betere vochthuishousding en urinezuurafdrijving. Misschien kun je op internet prcies de werking vinden.Ik was een tijd gestopt en toen het plassen weer wat moeilijker ging ben ikw eer begonnen. Maar je zal het wel herkennen;de ene dag plas je veel en de andere dag weinig, de ene dag is het pijnlijk de andere dag weer niet. ik snap het niet helemaal.Misschien toch de voeding.

sterkte maar weer. Ga je naar de Sjögren dag 2 oktober in Ede,of ben je geen lid van de Sjögrenpatientenvereninging?
groeten, Juultje

Datum: 27 August 2010 10:56

Hallo Luitjes,

Allemaal weer de vakantie achter de rug,ik wel ,ben heerlijk uitgewaaid in Bergen aan zee!

Wat jammer nou Mandy van jou ontsteking,maar het is nu weer over zoals ik begrijp.

Ja bij mij gaat het bijna gebeuren he ,ben benieuwd of er ook dan mi nder problemen met aandrang zijn.
Kon volgens de uroloog,maar zal maar niet te veel hopen ,valt het ook niet tegen!

Jullie horen het wel ,

fijn weekend en gr Gerda.

Datum: 27 August 2010 21:02

gerda Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Gerda,
Je zult wel niet alleen uitgewaaid, maar ook doorgewaaid zijn. Het was niet wat je noemt hoog zomerweer.
Zie je tegend e operatie op? Wat een akelig gevoel lijkt me dat , altijd aandrang; wanneer weet je dan wanneer de aandrang echt is?Hoop dat dat verbetert. Heeft dat nu met Sjögren te maken,of is het domme pech dat je dat erbij cadeau hebt gekregen.
Ik wens je veel sterkte in september en een goed herstel,
groetjes Juultje

Datum: 28 August 2010 12:49

Hallo Juultje,

Die aandrang heeft met ic te maken ,heb ik wel door de sjogren gekregen.

Blaaswand aangetast. de druk op de anus ,komt van de verzakking

Ben blij als het 16sept is ,ook al kijk ik er tegenop!

Over voeding gesproken ,ben erachter gekomen ,als ik yus de orange drink,dat mijn blaas er erg op reageert.
Dus dat drink ik niet meer,en sterk gekruid eten pas ik ook mee op.

fijn weekend Gr Gerda.

Datum: 29 August 2010 11:36

Hallo Gerda en Juultje,

Fijn dat het zo veel beter met je gaat Juultje en het uitzicht op vervroegd pensioen is ook niet gek, geeft veel rust lijkt me!
Heb een recept in huis van amytr.,maar wil het pas gebruiken als ik echt geen baat meer heb bij mijn huidige medicijn.

Gerda, kan me voorstellen dat je tegen de operatie opziet, ik ben dan echt zo'n type die het maar steeds zo uitstellen zo erg zou ik er tegenop zien!
Maar ja, als je pijn hebt dan wil je ook wel!

De bijholten zijn nog pijnlijk, maar kan me momenteel redden met alleen paracetamol. Als het weer erger wordt moet ik het kno traject weer in. Ik heb al eens een bijholten operatie gehad, maar het neustussenschot lijkt wel weer nauwer te zijn geworden. O, laat het niet waar zijn en vanzelf weer wegtrekken!
We wachten maar weer af.
Voeding heeft zeker invloed op de ic, sinds ik geen kiwi's meer eet heb ik ook aanzienlijk minder last. Het is toch erg zuur zo ook met jus de orange. Gekruid eten is ook niet zo goed, alhoewel dat verschilt per persoon.

Fijn weekend gr. Mandy

Datum: 29 August 2010 12:01

Hallo Mandy,
Het is niet te hopen voor je dat je een operatie zou moeten.
Denk jij dat zure producten meer invloed hebben op je blaas. Ik heb ook wel dat gevoel, maar om blaasontsteking tegen te gaan zou je juist weer zure vruchten moeten eten of drinken. Ik vind jus d'orange echt niet lekker, maar een uitgeperste sinaasappel en grapefruit gaat er bij mij iedere dag in.Vannacht moest ik om de 3 uur, snap er dan geen hout meer van.
Morgen voor 5 dagen naar onze dochter in Engeland, oppassen op kleindochter van bijna 3. Voor deze gelegenheden gebruik ik graag temazepam, dat geeft me energie voor de hele dag en geen zeer lijf.Daar doe ik dan ook niet moeilijk over. Ik word ook zo emotioneel als ik moe ben en voor die paar dagen zou dat de sfeer verpesten. Fijn dus dat het bestaat en dat ik er zelf goed mee om kan gaan.
sterkte en tot mail.
Juultje

Pagina's: Vorige1234567891011
Huidige pagina: 11 van 11

Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Smiley invoegen
...
(smileys inlezen)
Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA

Disclaimer:
De CIB-liga is in geen geval verantwoordelijk voor de inzendingen van de lezers.
De CIB-liga kan geen medische informatie verstrekken.
Berichten die uit het forum verwijderd worden:
  • Commerciële berichten (spamming)
  • Berichten met onvriendelijk taalgebruik (flaming)
  • Berichten die niets met chronische inflammatoire bindweefselziekten te maken hebben

Voor meer info over chronische inflammatoire bindweefselziekten, ga naar http://www.cibliga.be