Re: Churg-Strauss
Gepost door:
shirley (IP gelogd)
Datum: 24 January 2009 15:21
Hallo allemaal, ben blij te lezen dat er een forum bestaat voor Curg Srauss.Heb veel aan jullie berichten gehad. Sinds nov 2008 is bij mij de ziekte Churg Strauss geconstateerd. Ik stond op met een slapende, tintelende, gevoelloosheid in voet en na dat het erg pijn begon te worden en mijn andere been ook pijn ging doen, heeft mijn huisarts me meteen doorverwezen naar de neuroloog. Deze heeft me laten opnemen in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Het ging allemaal heel snel en ik wist niet wat ik had, alleen veel pijn, gevoelloosheid in voeten en onderbeen, verlammingsverschijnselen.
Er gaat op dat moment vanalles door je hoofd. Die onzekerheid vond ik vreselijk. De longarts kwam me vertellen dat ik het Churg Strauss syndroom had. Had er nog nooit van gehoort, in het ziekenhuis zelf wisten ze weinig tot niets van deze ziekte en ben doorverwezen naar het Erasmus ziekhuis in R'dam. Nu ben ik onder behandeling bij de longarts en hij weet gelukkig wel veel over Churg Strauss.
Zit nu nog op 30 mg prednison, heb verlammkingsverschijnselen aan beide voeten, krijg fysio (oefeningen om spieren te activeren) maar het gaat erg langzaam. De ene dag gaat het goed en de volgende dag weer slecht. De pijn in voeten en onderbenen is dragelijk omdat ik hier pijnstillers voor slik (Gabapentine).
Verder heb ik het geaccepteerd en probeer er het beste van te maken. Het herstel gaat erg langzaam maar blijf positief wat niet altijd even makkelijk is. Hoop op reactie van jullie. Groetjes Shirley.