Re: Kaliumtekort
Gepost door: Jolanda (IP gelogd)
Datum: 04 November 2004 03:06
Hennie,
Bedankt voor je uitgebreide reactie..
In december ben ik een week opgenomen geweest in het UMC in Utrecht... Daar hebben ze bloedgas geprikt, gecontroleerd op bloedsuiker en heb ik een nierecho gehad... Naar aanleiding hiervan werd niets gevonden. Had wel een hoog natriumgehalte in de urine hoewel ik bijna geen zout gebruik. Natuurlijk eet ik wel eens drop, maar niet in zo'n hoeveelheid dat ik er ziek van word.
Ik gebruik wel al zo'n 9 jaar dag in dag uit een hoge dosis Naproxen voor de pijn in mijn rug. Hier moest ik in december ook mee stoppen en heb nu Tramadol (kunstmatige "morfine") gekregen.
Helaas was dit toch geen optie, want na een plotseling terugkerende extreme vermoeidheid en "lamme" benen heb ik de huisarts gevraagd om bloedonderzoek en ik werd dezelfde middag alweer gebeld dat het kalium weer laag is (2,4). Ik zit nu te wachten op een telefoontje van de huisarts of internist.
Omdat ik zelf een beetje aan het speuren ben gegaan kom je wel eens wat tegen, alleen als ik op kaliumtekort zoek .. lees ik alleen over plasmiddelen, laxeermiddelen, overmatig braken, dropgebruik enz... Dit zijn allemaal dingen die niet op mij van toepassing zijn, dus blijf ik verder zoeken en denk dan toch aan een medische oorzaak, zoals een auto-imuum-ziekte o.i.d.
Ik wil in ieder geval iedereen die tot nu toe heeft gereageerd vast bedanken en ik hoop dat ik gauw wat meer weet zodat de situatie weer wat leefbaarder wordt.