[Lupus] [Sclerodermie] [Sjögren-syndroom] [Poly-en Dermatomyositis] [Vasculitis] [MCTD]

CIB Forum - Algemeen  

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige1234Volgende
Huidige pagina: 2 van 4
Re: Kaliumtekort
Gepost door: Linda (IP gelogd)
Datum: 04 July 2007 07:25

Ik had ook een kaliumtekort. Ondanks dat ik de hele dag veel moest plassen had ik gigantische dikke voeten, blijkbaar is dat ook een sympthoom daarvan. Ik ben Schüssler celzouten gaan gebruiken, de no. 4 kalium en de no. 8 natrium deze moeten nl. in balans zijn.
Het duurt even voordat celzouten aanslaan maar ik heb nu na 6 mnd. gelukkig geen dikke voeten meer en mijn kaliumgehalte is prima. Als je het niet op eigen houtje wilt doen, dan zijn er ook natuurartsen te vinden die met deze celzouten werken.

Gepost door: Mickey (IP gelogd)
Datum: 16 July 2007 03:33

Kan het tekort ook ontstaan door veel drinken van ijsthee?
Ik drink hiervan ca. 1 à 1,5 liter per dag i.v.m. de ziekte van Crohn.
Om goed te spoelen zeg maar want van verstoppingen word ik enkele dagen behoorlijk ziek.
Nu neem ik elke avond 15 ml. kaliumdrank in en de boel is weer redelijk op evenwicht.

Gepost door: hoi (IP gelogd)
Datum: 22 July 2007 05:29

Hoi je bent opgenomen hoeveel had je
Ik heb nu net 3 ik hoor het wel dag groetjes desteney

Gepost door: Lenny (IP gelogd)
Datum: 21 August 2007 04:00

3 jaar geleden had ik na een peridiodieke lab, eeen veel te laag kalium, de internist vroeg aan de huisarts of ik nog kon lopen, en of ik totale bedrust had maar ik was gewoon op het spreekuur bij de huisarts.
2 jaar geleden werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een nierbekken ontsteking en een sepsis ( bloedvergiftiging) ik heb een urinestoma (door een medische fout), toen bleek ook dat ik een veel te laag kalium had.
Op dit moment heb ik heel veel pijn in mijn gewrichten alsof mijn hele lijf met blauwe plekken zit, rug , benen armen zelfs mijn hoofd en mijn kaakgewricht, ik ben lusteloos, ik slaap slecht, ik heb het koud en kan moeilijk lopen, vanmiddag ga ik naar de huisarts, zou dit weer door kalium tekort komen?? wie heeft gelijke klachten? ik maak me best wel zorgen om deze klachten. Lenny

Gepost door: marijke (IP gelogd)
Datum: 03 September 2007 11:35

ik snap er niks van.
heb vorige week bloed laten prikken en mijn kaliumgehalte is 1.8
de huisarts doet niks op het moment maar ik moet over 3 maanden weer bloed laten prikken en dan zien we wel verder zegt hij
ik gebruik wel bloeddrukverlagende middelen met plastabletten erin.
maar hij wil toch even afwachten.
kan dit geen kwaad?
marijke

Gepost door: nancy (IP gelogd)
Datum: 07 September 2007 06:02

ook ik zit met dit euvel. Ben al een half jaar aan het sukkelen met kaliumtekort en heb de afgelopen 2 weken 3keer 2 pillen slow k moeten slikken ( de maximale dosering) Ik belde net voor de uitslag en hij was weer gedaald naar 2,8... wordt er een beetje mismoedig van want ik ben doodmoe en kan niet gewoon functioneren op deze manier.. ik gebruik geen pillen afslankthee of zoiets.... Hoe voel jij je en wat wordt er nu met je gedaan??

Gepost door: Sandra (IP gelogd)
Datum: 26 September 2007 21:40

Hoi,

zou jij mij info site kunnen sturen iv, kalium te kort. Mijn ma is zaterdag weg gezakt en even deed niets het meer bij haar. Kalium was niet goed, oftewel haast niet meer aanwezig.

Ik zoek namelijk info maar lees of verschillende forums ook dat het lijkt of het onzin is.... jouw stukje kwam tenminste series over.

alvast bedankt

Gepost door: bianca (IP gelogd)
Datum: 13 November 2007 11:42

Hoi
Ik heb ook kaliumnatrium en kalk te kort.
Ik moet snachts soms wel 4 keer plassen kan dit hier door komen.
Ik heb ook veel last van spierpijn.
gr bianca

Gepost door: Angela (IP gelogd)
Datum: 28 April 2008 11:56

ik heb ook een kalium tekort, loop daar nu 2 jaar mee en ben een half jaar geleden begonnen met slow-K 2 tabletten per dag dit heeft tot nu toe het effect gehad dat m'n kalium redelijk op peil is. Maar ik eet veel suikervrij drop, dat doe ik om te lijnen. zou het daar van af komen. de drop is wel zoet en niet zout.en uiteraard gezoet met zoetsstoffen.
nu dus is mijn kalium op peil en ben zojuist met de laatsteb tablet Slow-K gestopt. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, niet dat over 2 maanden moet prikken het weer heel laag zit.
Heeft iemand ervaring met het eten van vrij veel suikervrije zoete drop per dag bedankt vast groet, Angela

Gepost door: bianca (IP gelogd)
Datum: 28 April 2008 21:52

ik ben bianca en heb sle.
ik heb ook een ernstig kalium en vit d tekort.
ik heb erg veel last van spierkramp en spierpijn.
IK GEBRUIK NU kalcew tabletten.
maar mijn kalium blijft te laag en de krampen blijven.
ik ga ook maar eens bananen proberen.
tomaten at ik al.
bouillon schijnt ook te helpen toch ???
gr bianca

Gepost door: lee (IP gelogd)
Datum: 04 May 2008 20:04

ik heb ook soms last van spierpijn en duizeligheid/moe/suf gevoel: kunnen opeens opkomen na eten/drinken of gewoon bij stilzitten of rechtstaan, mijn bloeddruk is normaal (natrium), kan het zijn dat kalium het probleem is? komt dit vaker voor bij CIB vraag ik me ook af? ik heb ook constant grote dorst

Gepost door: Marloes (IP gelogd)
Datum: 11 May 2008 13:13

Hallo,
Ik ben -wederom- op zoek naar een aantal dingen over kalium en kom nu voor het eerst deze site tegen.
Mijn naam is Marloes en ik weet sinds 5 jaar dat ik een ritmestoornis heb en een genetische fout in de aanleg van één van mijn kaliumkanalen bij het hart. Ik slik al een paar jaar kalium en magnesium tabletten omdat mijn lichaam het op de één of andere manier niet genoeg uit mijn voeding op neemt. Ik ben door verschillende artsen hiervoor onderzocht, maar niemand kan een oorzaak vinden. Wel moet ik kalium-verlagende middelen vermijden (oftewel, niet gebruiken). Erg jammer, want een aantal dingen gebruikte ik dagelijks. Zo mag ik niks meer hebben met zoethout, salmiak en drop omdat daar een stofje in zit wat kalium erg snel afbreekt (@ Angela, ik zag dat jij "veel" drop eet. Misschien wordt je kaliumgehalte beter wanneer je het laat staan?) Maar ondanks alle voorzorgsmaatregelen is mijn kalium dus nog steeds te laag. Momenteel slik ik 2 x 2 slow-K tabletten op een dag en een kaliumsparende plaspil (werkt als een tierelier, ik blijf naar de wc lopen) maar volgens mij is mijn kalium nog steeds laag. Ik ben vreselijk moe, heb steeds kramp in mijn kuiten, ben veel duizelig en heb last van mijn knieën, heupen, ellebogen enz.
Helaas weet ik niet wat ik er nog aan kan doen om mijn kalium hoger te krijgen. Ik hou me aan de afspraken van de cardioloog, maar schijnbaar helpt niks. Hier misschien nog goede tips??
Groeten, Marloes.

Gepost door: luc (IP gelogd)
Datum: 04 June 2008 00:07

Kaliumtekort kan eveneens veroorzaakt door een slechte leverwerking of zelf cirrose ten gevolge van alcoholmisbruik.
groetjes,
Luk

Gepost door: joke (IP gelogd)
Datum: 12 July 2008 07:44

Lenny Schreef:
-------------------------------------------------------
> 3 jaar geleden had ik na een peridiodieke lab,
> eeen veel te laag kalium, de internist vroeg aan
> de huisarts of ik nog kon lopen, en of ik totale
> bedrust had maar ik was gewoon op het spreekuur
> bij de huisarts.
> 2 jaar geleden werd ik met spoed opgenomen in het
> ziekenhuis met een nierbekken ontsteking en een
> sepsis ( bloedvergiftiging) ik heb een urinestoma
> (door een medische fout), toen bleek ook dat ik
> een veel te laag kalium had.
> Op dit moment heb ik heel veel pijn in mijn
> gewrichten alsof mijn hele lijf met blauwe plekken
> zit, rug , benen armen zelfs mijn hoofd en mijn
> kaakgewricht, ik ben lusteloos, ik slaap slecht,
> ik heb het koud en kan moeilijk lopen, vanmiddag
> ga ik naar de huisarts, zou dit weer door kalium
> tekort komen?? wie heeft gelijke klachten? ik maak
> me best wel zorgen om deze klachten. Lenny

Gepost door: Angela (IP gelogd)
Datum: 24 September 2008 10:50

ik heb nu ook al een jaar een kalium probleem dat veel tye laag is en ze niet weten hoe het komt.ik gebruik inderdaad nog steeds suikervrij drop, maar zal toch eens een ander alternatief zoeken, want de huisarts weet het ook niet meer, zodra ik slow K gebruik is het peil daarna weer goed, dan wacht ik twee weken en dan bloedprikken en dan is ie weer veel te laag. het heeft nu geen zin meer om op deze manier verder te gaan, dus moet nu over en maand huisarts komen en gaan we kijken wat dan. nu heb ik voor 1 maand weer slow k gekregen 2x per dag 600 mg.
het is wel zo ik gebrui veel medicijnen tegen manisch depressief en angsten, en die helpen goed, ik ben nu goed ingesteld, maar ze verdenken dat het daar ook van kan komen, als dat zo is heb ik een probleem
de huisarts zei je kunt het middel ook doorgebruiken op een minimum dosis, dus dat zijn we nu aan het uitzoeken. mijn klachten van een te laag kalium is pijn in de benen, en soms flauwvallen, of van de fiets vallen best eng allemaal.wie heeft deze ervaring ook?

Gepost door: Liesbeth (IP gelogd)
Datum: 15 March 2009 13:39

Ook ik heb al een jaar of 5 last van een chronisch kaliumtekort. Ik heb in het verleden (1984 en 2003) chemokuren gehad en mogelijk is daardoor het een en ander ontregeld. Ik dronk daarbij regelmatig zoethoetthee (erg slecht bij grote hoeveelheden) en at eigenlijk maar zelden drop. Ben nu sinds een paar jaar onder behandeling bij een nefroloog in het Erasmus MC maar ik moest er rekening meehouden om altijd medicijnen te gebruiken tegen het kaliumtekort.

Heb nooit afslankthee gebruikt, gebraakt ofzo, maar "gewoon" medicijnen gebruikt tegen kanker

Gepost door: Lies53 (IP gelogd)
Datum: 17 May 2009 12:14

Hallo allemaal. Ook ik kreeg en paar weken geleden na een jaarlijkse hogebloeddrukonderzoek (hartfilmpje, urineonderzoek en bloedonderzoek) te horen dat mijn kalium veel te laag was 2.6. Na 5 dagen 3x daags kaliumtabletten te hebben geslikt was mijn kalium 3.4 Omdat mijn eigen huisarts een week vakantie had heb ik door de waarnemende arts toch nog voor 1 week tabletten bijgekregen zodat ik als die op zouden zij naar mijn eigen huisarts kon gaan met het probleem. Hij zal nu vast nog wel hoger zijn denk ik. Morgen of overmorgen dus naar mijn eigen huisarts om te zien wat er nu verder moet gebeuren.

Ik had al ruim een jaar last van een vreselijke verstopping en veel maagzuur. Sinds ik nu die kalium slik gaat de stoelgang ineens goed helaas gaat de maagzuur gewoon door. Kan die te maken hebben met kaliumtekort ?? Ik lees hier eigenlijk niets over op dit forum. Vind het zo raar dat mijn ontlasting nu ineens goed is zonder de movicolpoeder die ik moest slikken om mijn ontlasting een beetje normaal te krijgen. Heb een paar weken geleden ook een darmonderzoek gehad maar dat was allemaal goed. Ik slik verder tenormin en chloorthalidon plastablet tegen de hoge bloeddruk en verder tryptizol tegen depressie en Betahistine tegen evenwichtsstoornissen. Een hele hoop medicijnen dus. Nu zal dat kaliumtekort wellicht door die plastableten komen, maar hoe nu verder ?? Zijn er mensen die net als ik ook zoveel slikken en ook dat kaliumtekort hebben ??

Gepost door: Margot (IP gelogd)
Datum: 18 May 2009 21:26

Hallo, Ik lees al deze berichten en schrik er van, ik slik cloortalidon en ben heel moe, heb last van mijn rug maar dan van binnen en vermoeide spieren. Is dit kalium tekort? Ik slik al twee jaar en ben nog nooit gecontrolleerd, is dat wel nodig? Groetjes Margot

Gepost door: Margot (IP gelogd)
Datum: 18 May 2009 21:28

Hallo, Ik lees al deze berichten en schrik er van, ik slik cloortalidon en ben heel moe, heb last van mijn rug maar dan van binnen en vermoeide spieren. Is dit kalium tekort? Ik slik al twee jaar en ben nog nooit gecontrolleerd, is dat wel nodig? Groetjes Margot

Gepost door: Lies53 (IP gelogd)
Datum: 21 May 2009 19:06

Hoi Margot, je zou gewoon eens aan je huisarts kunnen vragen of je je bloed kunt laten nakijken voor de zekerheid, toch ?? Plastabletten en vooral chloortalidon, staat er om bekend dat het kalium afstoot. Ik kwam er ook toevallig achter bij een jaarlijks hogebloeddrukonderzoek. Ik ben weer bij de huisarts geweest intussen en moet nu om de 14 dagen bloed laten prikken om te zien hoe het kalium blijft. IK moet nu inplaats van 1 tablet chloortalidon van 25 mg. een halve nemen elke dag. Daar ben ik nu 4 dagen geleden mee begonnen. Dus afwachten wat er gebeurt. Ik wil eigenlijk niet van die chloortalidon af omdat het ook nierstenen voorkomt, en die heb ik sinds het slikken van die chloortalidon niet meer gehad.
Groetjes van hier.

Pagina's: Vorige1234Volgende
Huidige pagina: 2 van 4

Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Smiley invoegen
...
(smileys inlezen)
Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA

Disclaimer:
De CIB-liga is in geen geval verantwoordelijk voor de inzendingen van de lezers.
De CIB-liga kan geen medische informatie verstrekken.
Berichten die uit het forum verwijderd worden:
  • Commerciële berichten (spamming)
  • Berichten met onvriendelijk taalgebruik (flaming)
  • Berichten die niets met chronische inflammatoire bindweefselziekten te maken hebben

Voor meer info over chronische inflammatoire bindweefselziekten, ga naar http://www.cibliga.be