Re: hoge bezinking
Gepost door: Janneke (IP gelogd)
Datum: 13 October 2005 10:50
Dit heb ik ook eens gehad, ontstoken klieren onder/achter mijn oor. Zeer pijnlijk. Ik was dan wel 36 en ontstekingen zijn bij ons patienten eigenlijk gewoon. Met een zware anti-biotica kuur en geduld is het bij mij vanzelf weer verdwenen. Wel moest ik regelmatig bij de dokter langs om te kijken of het minder werd (er werd mij vermeld dat als het te lang duurt kan er een abces ontstaan en moet deze verwijderd worden).
Hoge bezinking geeft aan dat er ergens een ontsteking is, bij verkoudheid kan die overigens al verhoogd zijn.
De oorzaak zal wel niet te achterhalen zijn, ik hoop wel voor jullie dat het snel zal verdwijnen want ik heb meelij met dat jochie. De bof zal toch zeker wel al uitgesloten zijn door de (huis)arts? Bij een jongetje van 6 is de kans wel zeeer klein hoor dat het een auto-imuunziekte betreft, 80 tot 90% is vrouw en meestal uit de ziekte zich tijdens of vlak na de puberteit. En dan nog is zo'n ontsteking meestal niet een van de eerste symptomen, dus wat dat betreft kan ik je denk ik gewoon geruststellen. Hij heeft waarschijnlijk gewoon pech.
groetjes,
Janneke