[Lupus] [Sclerodermie] [Sjögren-syndroom] [Poly-en Dermatomyositis] [Vasculitis] [MCTD]

CIB Forum - Algemeen  

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
hoge bezinking
Gepost door: angela (IP gelogd)
Datum: 12 October 2005 15:08

mijn zoontje van 6jaar heeft een te hoge bezinking {52}
waarschijnlijk heeft hij ontstoken klieren .hij kreeg na een paar dagen koorst steeds meer pijn en een verdikking rondom zijn oor.
is deze normaal bij een kind van 6 ? en hoe onstaat een onsteking
aan klieren ?

Re: hoge bezinking
Gepost door: annelies (IP gelogd)
Datum: 13 October 2005 02:22

hoi

Misschien heeft je zoontje de bof

groetjes en beterschap Annelies

Gepost door: Janneke (IP gelogd)
Datum: 13 October 2005 10:50

Dit heb ik ook eens gehad, ontstoken klieren onder/achter mijn oor. Zeer pijnlijk. Ik was dan wel 36 en ontstekingen zijn bij ons patienten eigenlijk gewoon. Met een zware anti-biotica kuur en geduld is het bij mij vanzelf weer verdwenen. Wel moest ik regelmatig bij de dokter langs om te kijken of het minder werd (er werd mij vermeld dat als het te lang duurt kan er een abces ontstaan en moet deze verwijderd worden).

Hoge bezinking geeft aan dat er ergens een ontsteking is, bij verkoudheid kan die overigens al verhoogd zijn.

De oorzaak zal wel niet te achterhalen zijn, ik hoop wel voor jullie dat het snel zal verdwijnen want ik heb meelij met dat jochie. De bof zal toch zeker wel al uitgesloten zijn door de (huis)arts? Bij een jongetje van 6 is de kans wel zeeer klein hoor dat het een auto-imuunziekte betreft, 80 tot 90% is vrouw en meestal uit de ziekte zich tijdens of vlak na de puberteit. En dan nog is zo'n ontsteking meestal niet een van de eerste symptomen, dus wat dat betreft kan ik je denk ik gewoon geruststellen. Hij heeft waarschijnlijk gewoon pech.

groetjes,
Janneke

Gepost door: angela (IP gelogd)
Datum: 13 October 2005 17:46

dank je wel janneke voor jou reactie
Ik was al 2 keer bij de huisarts geweest omdat mijn zoontje zo klaagde over pijn aan zijn oor ,alleen was er toen nog geen verdikking te zien . maar we werden een beetje uitgelachen
omdat er niks te vinden was .dit doet mij heel veel pijn .want hadden ze dit eerder opgemerkt dan had hij niet zo lang met pijn , koorts,overgeven en zelfs iets geel zien hoven rond te lopen.
groetjes angela .

Gepost door: annelies (IP gelogd)
Datum: 02 November 2005 07:16

hallo Angela

Hoe is het met je zoontje,weet je wat het is met hem ?

groetjes en sterkte Annelies

Gepost door: ilona (IP gelogd)
Datum: 26 April 2009 13:00

Hallo,

Ik ben het internet aan het afspeuren, opzoek naar meer kinderen die een hele hoge bezinking hebben.
Ik schrik eigenlijk dat er dingen aan de hand zijn met kinderen die nog een veel lagere bezinking hebben dan mijn zoontje ik zal omschrijven wat hij nu heeft:

Hallo ik ben Ilona moeder van Luuk 3,5. Hij is al een paar maanden niet lekker moe hangerig piepen om alles en last van zijn benen. Luuk is 4 weken geleden ziek geworden hij had diaree en duurde heel erg lang het stonk als de hel en zat veel slijm bij. Hij heeft een week heel apatisch er bij gelegen was enorm uitgedroogt en draaide alleen met zijn ogen en praatte helemaal niet doormiddel van een infuus is hij toen iets opgeknapt en sondevoeding ze hebben allerlei onderzoeken gedaan waaronder een ruggeprik en een scan van zijn hoofd daar kwam niets uit en we zijn naar huis gestuurd. Een paar dagen later haalde ik hem uit bed weer met koorts en hij had ontstekings plekken op zijn schenen en zijn bovenarmen voelde echt schijfjes eronder zitten. Dus weer opgenomen ondertussen was hij nog niet van zijn buikpijn afgeweest had nog steeds elke dag verhoging en kon heel erg moeilijk lopen echt gewrichtspijnen en die versprongen echt door zijn hele lijf. En het stomme is dat hij het ene moment rond loopt en vrolijk is en het andere moment door zijn benen zakt en zich vreselijk voelt. Wat tot nu toe zijn klachten zijn buikpijn last van zijn gewrichten en dat is met vlagen het ene moment kan hij goed lopen en het andere moment zakt hij door zijn benen wel loopt hij constant heel houterig. En met vlagen koorts.... een hele bleke gele vale kleur.... en een bezinking van 120... terwijl die niet hoger hoort te zijn dan 20 en omhoog nog steeds gaat, ze hebben allerlei testen gedaan bloed testen een scan en er kwam helemaal niets uit!! We zijn gister naar huis gestuurd van we moeten nog wat testen afwachten en aan de hand daarvan beslissen ze om nog een scopie te doen van zijn darmen want de gedachten is dat hij evt crohn zou hebben...maar ze vinden hem er erg jong voor en als er niets uit de kweek komt doen ze geen scopie maar geven hem medicijnen tegen reuma!!! Zomaar uit het niets komt helemaal geen reuma uit de testen??? We zijn dus heel erg boos en verslagen... wat moet je er nou mee he. We krijgen de uitslagen als het goed is vrijdag dus weten we meer. We hebben dus een jochie wat nog helemaal niet beter is herkent iemand dit?? Graag horen we van jullie.
Alvast bedankt
Groetjes Ilona

Gepost door: schag (IP gelogd)
Datum: 01 May 2009 23:18

Wij hebben een dochter van 6 die al 8 dagen gem. 41 gr. koorts heeft.
vandaag naar het ziekenhuis, eindelijk, en ook haar bezinking is te hoog. maar wat ze nu concreet mankeert???? Ze mocht mee naar huis, maandag worden we gebeld door de kinderarts. en als ze nog steeds koorts heeft moeten we weer langs komen.
Eten doet ze al een week niet meer, dus ze is erg zwak.
Het duurt allemaal zo lang al die bezoeken, en nog weet je niets.
Je wordt 2 x gezien door artsen in opleiding, die gaan weer overleggen. ondertussen zit je met een ziek kind, en erg ongeruste ouders.
Moeilijk hè?
Sterkte voor jullie!

Gepost door: Melissa Hoogers (IP gelogd)
Datum: 04 May 2009 11:50

Ik ken het gevoel.
Deja Vu van mijn kindertijd.
Van bij de geboorte steeds maag en darmontstekingen en hoge bezinking plus bloedarmoede.
Huisarts had vanwege ook aften steeds gezegd Behcet.
Ik heb meer ziekenhuizen gezien en prof. op pensioen zien gaan dan ik op schoolbanken heb gezeten, maar steeds vonden ze niets en was Behcet niet mogelijk want ik was 'te jong'.

En nu ben ik 28 en sinds eind vorige jaar officieel diagnose Behcet, FM en nog onderzoeken gaanden voor Mitochondriale aandoening en cvs.

Veel sterkte iedereen en aan de ouders van die kleine kindjes.
Niet opgeven en blijven zeuren aan hun hoofd dat ze er gek van worden daar heeft mijn vader nog meeste spijt van, dat hij niet blijven door zeuren is maar elke keer braaf met zijn dochter naar huis gegaan is tot het na enkele weken weer prijs was.

Hoge bezinking kan inderdaad komen door een verkoudheid enz maar als het hele lange tijd (3maand) aanwezig dan is het niet normaal.
En wat de auto imuunziektes betreft dat van puberteit is niet 100% waar, er zijn steeds meer gevallen van mensen op hele jonge leeftijd.

groetjes

Gepost door: een bezorgde moeder (IP gelogd)
Datum: 15 May 2009 23:34

hallo, ik ben een bezorgde moeder van een zoon van 15.al 3 weken over de 40 graden koorts een keelonsteking en ontsteking aan zijn oog dokter geweest en kreeg broxil voor zijn keelontsteking 10 dagen lang en de broxil was afgelopen en hij krijgt weer koorts boven de 40 graden weer huisartsenpost en kreeg amoxeline en een oogzalf. amox werkte niet maar hij kreeg er wel een ernstige diaree van. na 2 dagen merkte we geen verschil. hij had last van zijn benen liep sloom en last van zijn hoofd en lymfeklier aan de rechterkant. bloed geprikt en zijn bezinking was te hoog hij moest gelijk komen naar het ziekenhuis naar de kno arts. hoe hoog de bezinking was weet ik nu nog niet. nieuwe medicijnen gekregen erythrocine en nu afwachten. wel elke 2 uur 2x paracetamol voor de koorts erbij innemen. nu is het een paar uur geleden dat ik dit schrijf en de koorts zakt even maar als het maandag niet veel minder is word het opname in het ziekenhuis.
na alles gelezen te hebben op dit forum gaat er van alles door mij heen als moeder.wat is dit toch? ziekte van fheiffer? virus infectie? een bacterie?
of ziekte van lyme wat daar de verschijnselen van zijn weet ik niet maar toch. wie wil hier op reageren? alvast bedankt.

Gepost door: Mariska Doeleman (IP gelogd)
Datum: 25 June 2009 15:27

Hallo bezorgde moeder,

Ik ben mariska, 20, en heb hetzelfde al 4 weken wat jou zoon ook heeft. ook hij mij hebben ze broxil gegeven, wat niet helpt btw, en nu heb ik ook een te hoge bezinking. pfeiffer is bij iig uitgesloten. maar ik vraag me af wat het wel kan zijn. Hebben jullie misschien iets meer gehoorde over deze symptomen?

Gepost door: miranda (IP gelogd)
Datum: 29 July 2010 00:23

hallo ik ben ook een bezorgde moeder .ik heb een zoontje van 4 hij heeft van af noveber 2009 pijn aan zijn linker been .huisards geweest kon gelijk bloed laten prikken en een foto van zijn heupen laten maken maar alles was goed .tot hij op een ochten niet meer kon staan of kon lopen op het been we werden naar een ortopeet gestuurt .weer bloed onderzoek foto van de knie .bloed was goed zat vocht achter het knieschijfje .niks aan gedaan .maar hij bleef last houden .het rare er van was en is .dan wel lopen dan weer niet het ging op en af .weer last echo van de knieen en heupen er zat vocht in het heup gewicht een sterile heuponsteking 3 maanden kon het duren na 3maanden nog last weer een mri gemaakt van de knie er was niks zo ging het maar door tot 2maanden terug.hij kon niet lopen van de pijn in zijn voeten ben gelijk naar de huisadrs gegaan .moest weer bloed prikken ik wilde weg gaan bij de huisards ,tot mijn zoontjes zei dat zijn handtjes ook pijn deden .er gaat een paar uur over heen thuis in zijn hand kon je de onstekkingen zien en zij voetjes er kwamen rode strepen bij ik schrok me kapot ik dac ht mijn kind heb bloed vergiffteging ben gelijk naar een ander huisards gegaan die van mijnwas er niet .die ards dacht dat het reuma kon zijn .maar naar maten de tijd verstrekten zag ik dat mijn zoontje zieker werd .mijn man heeft hem opgepakt en naar de dokterpost gereden er was niks maar als het erger werd moesten we terug komen .ik ga savonds in bed legen heb ze tem op genomen het was 40 .maar ik deed zijn luie af en er zat een slijm bij met bloed ik schrok me kapot dokter weer gebelt en we konden lang komen door gestuurt na het zkhuis niks aan de han alles was goed niks in het bloed te vinden .nu een week gelden weer het zelfde alleen nu met het het rechter been veel pijn en niet kunnen lopen .gaat nu wel redelijk goed weel in het ziekenhuis gelegen .goed geopseveert alle onderzoeken gehad .maar zijn bezinking was 100 .best wel hoog nu stond hij op 29 .nu thuis en nog veel last van zijn rechter been wie herken dit verhaal grtjes miranda een bezorgte moeder met een hoop wanhoop en weet even niet meer waar ik het moet zoeken

Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Smiley invoegen
...
(smileys inlezen)
Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
CAPTCHA

Disclaimer:
De CIB-liga is in geen geval verantwoordelijk voor de inzendingen van de lezers.
De CIB-liga kan geen medische informatie verstrekken.
Berichten die uit het forum verwijderd worden:
  • Commerciële berichten (spamming)
  • Berichten met onvriendelijk taalgebruik (flaming)
  • Berichten die niets met chronische inflammatoire bindweefselziekten te maken hebben

Voor meer info over chronische inflammatoire bindweefselziekten, ga naar http://www.cibliga.be